2007年6月14日 星期四

KIWI - NOT WIKI


http://www.youtube.com/watch?v=sdUUx5FdySs
不是WIKI,輕鬆一下看個動畫,
挺感人的其實,動畫也做的很有感覺。

[補充說明] KIWI
A kiwi is any of the species of small flightless birds endemic to New Zealand of the genus Apteryx (the only genus in family Apterygidae). At around the size of a domestic chicken, kiwi are by far the smallest living ratites. Most kiwi species are endangered. The kiwi is also a national symbol of New Zealand.

資料來源:WIKIPEDIA

Microsoft Surface

http://www.microsoft.com/surface/
有沒有意識到,世界進步的速度,還有我們長大的速度,其中的關聯性?:)

科技的進步速度實在太快了,早期的人們十年間不論是生活的模式或是所需要吸收的知識,大抵上不會有什麼太大的改變,可是進步到現在,新科技推出的速度逐漸加快,快到一個人一輩子可能都必須不停地再吸收新的生活型態或是知識。

真不知道是人類追著科技跑,還是科技追著人類跑?時間的浪潮真的蠻恐怖的,不知不覺地吞沒一代一代的人們,人類的文化、智慧、好的、壞的....,也就這麼一直不知不覺地傳承下去。